A magyar gépjármű nyilvántartás és az eredetvizsgás adatbázis sajnos olyan, amilyen. Össze lett csapva és ennek részben mi isszuk meg a levét. Nem vicces ugyanis, amikor az ember alkatrészt keres és a forgalmiban szereplő évjárat alapján kap olyan terméket, ami nem passzol. Ha szerencsénk van, visszaveszi a bolt, de ha nem...?
A legtisztább jó előre leellenőrizni, mikori is a motorunk. Ehhez kiváló segédlet a Model Index, ami a Yamaha hivatalos listája és 1958-2010-ig tartalmazza a legyártott páldányokat.
Minden motornak van egy modellkódja és egy sorszáma. A Virago nem mai csirke, anno még a Yamaha olyan számozást használt, ahol a motorblokk és a váz azonos számot kapott. Vegyünk egy példát, a régi 750-esemet.
4FY - 000131 volt a váznyakon és a motorblokkon is. Ebből az első három a modellkód/motorkód, a szám pedig a sorozatszám.
A model index-ben keressünk rá a modellkódra, erre bármilyen PDF olvasó képes. A példánk esetében ez 4FY.
Most már csak anny teendőnk van, hogy a sorszám -tól és -ig oszlopokból kikeressük, melyik tartományba esik a mienk. A 000131 jól láthatóan az 1992-es évhez tartozik. Ha a sorszámunk pl. 019333 lenne, akkor a 4FY4-gyel kezdődő sorban lenne a helye és 1994-es motor lenne. Remélem világos.
A többi oszlopban a célország, a fényezés színkódja és hasonló kiegészítő adatok vannak, így pl. az is lenyomozható, hogy honnan hozták be vagy hogy mi volt az eredeti színe.
A model index letölthető INNEN
Ha értékeled a munkámat, hívj meg egy kávéra! Paypal: chopperfield@gmail.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.